Lieve Sjoerd I

Lieve Sjoerd, Wat ik mij afvraag en de lezeressen van mijn blog vast en zeker ook… Waar maak je mannen tegenwoordig blij mee als het om kleding en accessoires gaat en misschien nog wel belangrijker: Wat moeten de dames juist niet dragen volgens jouw expertise?

Lieve Esther,

Laat ik bij het begin beginnen. Ofwel bovenaan. Shirts, topjes, blousjes, dat soort spul. Persoonlijk ben ik van de klassieke mode. Ik houd van blousjes en truien. T-shirts doen mij niet zo veel. Daarbij heb ik totaal niets met de oversized trend die nu rond gaat. De enige reden dat een dame iets zou dragen dat te groot voor haar is, is als het van haar vriendje is. Dat is namelijk dan weer sexy. Ik weet dat veel mannen het met me eens zijn als ik zeg dat één van de meest sexy dingen die een vrouw kan dragen (binnen vier muren, dat wel) een overhemd van haar vriendje is. Blousjes zijn zo leuk omdat ze elegant zijn. En een elegante dame trekt de aandacht op een positieve manier. Als je liever aandacht trekt op een negatieve manier – ga je gang, ik zal je niet tegen houden – dan zou ik ofwel iets met een diep decolleté dragen (er zijn ook mannen die dat waarderen) of een topje waarbij je navel zichtbaar is. Dit zal ik dan, als je dat toch wilt, doen als het warm is. Anders moet je er een dikke jas over aantrekken. Nu we het toch over jassen hebben… Draag alsjeblieft geen glimmende vuilniszak met een dode otter in je nek. Daar wordt niemand vrolijker van. Het zal vast en zeker lekker warm zitten, maar doe het jezelf – en de wereld – niet aan. Ga dan liever voor een schippersjas of trenchcoat. Mooie sjaal er omheen en klaar is Kees. Als je echt richting kak wilt gaan – daar heb ik geen moeite mee, dat je het weet – koop dan een blazer in tweed. Altijd leuk én lekker warm.

Nu een stap lager. Broeken en rokken enzo. Spijkerbroeken, leuk. Kapotte spijkerbroeken, neuh. Zoals mijn oma al zei: Waarom zou je meer geld betalen voor een kapotte broek? Wat zeg je? Dat is cool? Nee, helemaal niet. Een mooie, donkere spijkerbroek. Dat is cool. Dan nu, panty’s. Ik heb het niet zo op panty’s en ik zal je vertellen waarom. Panty’s zijn doorzichtig. Met andere woorden, je kan je benen gewoon zien. Als je je benen wilt laten zien, draag dan geen panty. Als het koud is? Maillot aan. Een maillot is vele malen chiquer. Panty’s hebben een goedkoop en een beetje een pauper uitstraling. Ja, dat is gewoon zo. Oh ja, een legging mag ook, mits je er iets overheen draagt. Niemand zal juichen als jij in je blote legging door de stad loopt. Schoenen dan maar? Alsjeblieft, hoe lekker ze ook zitten, hoe hip ze ook zijn, hoeveel je er ook voor hebt betaald; verbrand je Uggs. Wist je dat Uggs eigenlijk schoenen voor mannen zijn? Ze zijn namelijk bedacht door Australische surfers om hun voeten warm te houden op het koude strand. Dus, even op een rij: Uggs zijn voor mannen die surfen in Australië, niet voor meisjes die shoppen in Nederland. Ja? Mooi. Verder: Ballerina’s? Top. All-Stars? Waarom niet? Pumps? Ja hoor, als je het volhoudt. Ik zou alleen wel zeggen: Pas op met glitters en alles wat doorzichtig is.

Als laatste komen accessoires aan bod. Want eigenlijk zijn de details het belangrijkst. Denk maar niet dat mannen niet doorhebben wat voor accessoires je allemaal meebrengt. Dat weten ze dondersgoed. Ze weten ook dat oorbellen veel en veel mooier zijn als ze subtiel zijn en dat je beter niet op een piraat kan lijken met gouden ringen van een meter doorsnee door je oren geboord. Qua materiaal is het voor ons mannen fijn als je een duidelijke voorkeur hebt. Zo kunnen we, wanneer we een cadeautje gaan kopen, duidelijk maken aan de verkoopsters wat jij leuk vindt en wat wij zelf ook leuk vinden, want het is natuurlijk wel zo dat wij er naar staren. En staren zullen we, want mannen kunnen niet anders dan staren naar dingen die we mooi vinden. Ik hoop je zo geholpen te hebben.

Ik kan niet wachten op de volgende vraag.

Sjoerd

IMG_4697

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Lieve Sjoerd I

  1. Colton Kats zegt:

    Panties kunnen best stijlvol zijn en een goed gesneden truitje met een subtiel decolleté kan best. Zolang je niet de hoer in jezelf loslaat, mag je best trots zijn op je voorgevel. Buiten dat kan ik het geschrevene slechts volmondig beamen.

Geef een reactie

